Söndag

Sitter och chillar i soffan med ett glas rödvin och bara njuter av helgens sista dag, tog en välbehövd sovmorgon imorse med tjejerna som blev kvar här ifrån igår och sen bar det av ner till ica för frukostinhadling, myspys :D
Vid tvåsnåret kom älsk hem och då gick hela gänget ut på en liten höstpromenix nere vid vattnet vid Norrmälarstrand, Stéphie var duktigt och tog massa fina bilder på oss när vi lekte med löven, lekte i klättergrejer och på min egna lilla klätterapa som tog sig upp i en lyktstolpe! hahahahaha!
 
Igårkväll åt vi ju tacos som vanligt när det är tjejkväll...och de va ju gott, men något som var helt otroligt gott var när vi var och åt 1,5års-middag på "Den gamle och havet" på Tulegatan som är en av våra absoluta favoriter när man ska käka fisk och skaldjur. Kvällen började helt perfekt med lite shopping på Zara där en typ puderrosa höstjacka och en liten mönstad sidentunika som jag hade gått och spanat på äntligen blev mina. Svidade om direkt och kände mig som en ny människa! Vi gick vidare ner till Scandic Anglais och tog en drink eller två, sedan bort till Brasserie Godot på Grevturegatan och fortsatte "drinkmarantonet"
Taxi till det bokade bordet där vi började med ett glas Champagne, och sedan åt världens godaste middag!

Insalata Di Mare:
scampi, musslor, bläckfisk, olivolja, vitlök och citron.

Cozze Gratinate:
vitlöksgratinerade blåmusslor.


Grigliata Di Pesce Allo Spiedo:
stora scampi med skal, marulkfilé och pilgrimsmusslor grillat på spett, olivolja och citron.

Branzino Alla Brace Con Salsa Verde E Pancetta Sfrigolata:
havsaborre, knaperstekt italienskt sidfläsk, örtsås och vitlök.


Spinaci Al Burro:
smörstekt spenat

Carciofini In Tegame:
 grytstekta kronärtskockshjärtan med citron, olivolja, vitlök, persilja och peproncino.

Purea Di Patate:
potatispuré, gratinerad med parmesan och grädde.


Tiramisú Al Cioccolato:
champagnekex varvade med chokladkräm, espressokaffe, cognac och kakao.

såååååååååååååå gott! :D

tack för en underbar kväll älskling, jag är så glad att jag har dig<3


 


Kommentarer
Postat av: David

du e riktigt vacker på den bilden älskling!

2008-10-19 @ 21:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback