November nummer 1.

Första november idag, inte så kallt å rätt soligt framåt eftermiddagen faktiskt! ... har ju dock fortfarande inte lyckats införskaffa ett par vinter... eller iaf höstskor att ha på mig så fötterna va ju blötare än Taylors nytvättade kofta igår i Sweddan men solen sken ju iaf som sagt! :D


Davoo
var dutti å gick upp tidigt för att åka och skriva tenta i skolan på Soedertoern å jag pallrade mig upp ur vår varma säng en liiiiten stund efter, eller en ganska lång stund kanske när jag tänker efter. Hur som helst då regnade det iaf fortfarande som de har gjort de senaste dagarna här i Hufvudstaden så jag skippade de där med att dra upp rullgardinerna och tog en dusch ist, sen ringde jag Taylor för att bestämma date med henne på centralen innan hennes glassiga avfärd med flygbussen till Arlanda vidare till Barca, btw så är det 18grader och strålande sol i Barca nu... bara så ni vet. Bitter.  
                                                                                                                   
När det var färdigtelefonerat med Taylor ringde jag mami o kollade när vi skulle mötas i stan, utfallet blev 13.15 ...för den som undrar.  Lekte lite med Taylor på centralstationen o kollade på när hon åt, sen hittade jag lägligt nog min lille Davoo alldeles lagom innan jag skulle träffa mami , de va naaajs för då hann jag pussa lite på min snuffekuffe innan han skulle jobba. På centralen gjordes även upptäckten att det finns Marabou-chokladkaka med NonStop i, FETT BALLT! (Dock sörjer Taylor å jag fortfarande millennium chokladen eller va den nu hette som sprakade i munnen när den smälte... den va BALL!)


Orkade inte minka mig utan la fokus på att kolla ansiktsboken ist, kändes mycket viktigare...  hmmm


Gick massa på stan med mami å kollade, resultat: en väska, leggisar, ett par töta vita mycket opraktiska vantar, lite najsigt schampo som jag inte har råd å köpa själv för att jag e en tattare och myspysigt lunch/fika med tomat och fetaostmacka. Sen hittade vi Davoo igen borta vid Norrmalmstorg och mami lämnade över mig till honom och bajkade hem till Soeder igen.
En mycket trevlig Kattipatti och mami-dag helt enkelt!


Efter en liten avstickare till FittaK avslutades dagen med lite shopping på ICA Küngsholmstorg där fläskfille till den storslagna Torsdagsmiddagen inhandlades för 59.90 kilot... mycket bra.                         
Väl hemma fick Davoo (som började bli lite kinkig) några dillerillchips å tugga på innan maten, då blev han glad hund igen. Jag agerade husfru i köket och styrde en utsökt fläskfilégryta med svampinjoner och purjolök serverat med jasminris... eller gröt...           
de e så olika de där. <3


Middagen förtärdes som vanligt i sängen, mysigast så juh!


Måste nog bara avsluta med några mer ord om ansiktsboken (som om man inte pratar om den nog mycke) jag har funnit en grupp som gjorde väldigt stort intryck på mig;     
"80-talisterna på Facebook"   -Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka.

seriöst det måste ju eventuellt vara världens absolut värdaste människor som har kommit på den!

...Ååhh vad jag saknar Ebba&Didrik nu igen, måste ladda ner imrn.




jaja iaf, nu ska jag nanna å drömma söta drömmar om min älskipälski som glider runt i värmen nere i Barca

<3 <3 <3

btw2 så tror jag att älsklingDavoo klarade sin sista tenta idag,

du är bäst!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback