men iaf nu ska jag fortsätta...


Tllslut kom vi iaf upp ur sängen på lördagen, mest för att vi kom på att vi var tvungna å ta en runda på systemet och eventuellt på ica för att inhandla lite snackisar till kvällen, som skulle spenderas hos Emci och Jenny borta på Gärdet. när vi kom på det här va klockan kvart i tre... hahahaha så de va bara å lubba

dagens outfit blev Davoos nyinköpta ljusblå sovbyxor från Ralph Lauren och trenchen... KATASTROF!

sen lyckades vi iaf ta oss samman och duscha äta någon form av middag tror jag å sen sminkade jag mig med allt de nya sminket älsk köpte i usa, Såå naaaajs! fick typ en hel kasse full med massa lådor som va fulla med smink å parymer! <3

bjuckade till det med jeans, svart linne från fitta-K, svarta klackar (som för övrigt börjar bli rätt schleetna efter sommarens äventyr) och nya Ralphkoftan :D
Även Davoo shapade upp sig med svarta braller å blårandig Ralphskjorta :D ...å ballysar på de, givetvis

Vi trillade in strax efter 8 drack lite vin, pojarna käkade lite ölkorv, sen kollade vi den bedrövliga matchen men la ner de nångång efter 2-0... mycket märkligt
Sen kom Paul och Emelie som precis har sålt sin lägenhet och köpt ett hus, och efter dom trillade även tommy och christina in med "Vem vill bli miljonär" spelet... Davoo och jag vann igen, heeelt otippat ;P

Vid tvåsnåret när värdparet såg ut som om de skulle stupa ringde vi efter taxi och när älsk hade flörtat färdigt med telefonisten som hade 43 olika pojkvänner som alla tydligen hette David och bodde överallt i hela stan så ville han åka till Cafét med anledningen; men vi kan ju bara gå in, kolla å sen gå ut igen och åka hem juh! ...hmmmm

ELLER INTE!

JAG STYR MED JÄRNHAND HAHAHAHAHAHA!

Panikvaknade söndag med huvudvärk och ett tilltagande illamående för att än en gång klä på sig och sminka sig, denna gången släktträff hos mina kussar i enskede. Vi skulle fira både min morbror, hans fru, mig och Robins jej Sofie som alla fyller nu i dagarna, mycket myyys va de!
cashade in rätt bra i form av euro till resan har typ nästan 2000 nu :D så vi kanske kan äta också! höhö

Åkte hem till Küngsholmen med momo&moffa i bilen, för att sedan gå lös inne på ica på plockmat, kycklingklubbor, små potatissaker med krüdda, vitlöksbröd, minipizza med mera med mera.. ILLA ILLA
sen låg vi och grisade i sängen hela kvällen...

Sammanfattningsvis kan vi bara konstatera lite kort att måndagar suger balle...är alltid fett seg å får inte ligga å krama snuffe på morgonen, nooo gooood!
Hade dessutom lite födelsedagsångest och tyckte inte alls att de skulle bli någe kul att fylla år... fattar inte ens varför. men men iaf, Taylor å jag tog en sväng med hunden för att sen bege oss in mot stan och träffa Katilluspillus å sen Davoo, alla va skitsega så älsk å jag åkte hem å gjorde middag; fläskfilé med presiljesmör å se där små potatissakerna med Krüdda som va så goda <3

När jag vaknade nästa morgo va jag ju mycket riktigt 19, MYCKET MÄRKLIGT!
lekte lite med linn på dagen och köpte ett par rosa skor till mig själv i födelsedagspresent fast jag inte har råd..men man får väl göra så när man fyller år?! right??! ;D

Älsk hade bokat bord på Roppongi Seikoen vid sex så jag knallade dit och mötte honom utanför, vä inne beställde vi varsitt glas RoséChampagne och tittade på menyn, reultatet blev typ den godaste måltid jag någonsin har ätit!


Förrätt: Grillade pilgrimsmusslor i vitlöksmör och Entrecôtelindad enokisvamp med västerbottenost.
Huvudrätt: Sushi Moriawase lyx kockens urval, 8 nigiri, 1 temaki och 2 norimaki och Sashimi moriawase kockens urval av råa fiskfieér.

Efterrätt: Crème brûlée och Hjortronpannacotta.
Drink: Bellini och Whiskeysour.

                                                            image81


Kan verkligen rekomenderas!!!

sen hade vi nästan lite bråttom till bion som började nio, men vi hann och platserna va det ju lugnt med...bara 244 kvar när vi kom... hahahaha

 Var underbart mysigt att gå på bio med älsk, de hade vi faktiskt aldrig gjort förut.. men så kanske de blir när man inte dejtar på "riktigt" innan man blir tillsammans... hmmm

(vårt sätt e bäst! ..fast de kan ju va bara för att vi e bäst!)

sen fortsatte hela veckan med mer firande, på onsdagen va Kiki, Katilla och Taylor här å käkade mysig middag å jag fick nya grymt snygga vinglas av dom i presse! Efter ett par flaskor vin å lite bubbel åkte Taylor och jag till WhiteRoom på 2års-jubileum, iklädd den "lilla svarta" och de rosa nya skorna (jag har aldrig haft så ont i fötterna efter en utekväll i hela mitt liv) men schnügga va vi! 

Fredagen blev klart spårad den me, fest här med tjejerna, Davoo och hans kompis Johan...klart värd kväll även den! 

                              

Lördagens aktiviteter kan nästan klassas som lite ambitiösa då vi först åt pizza till frukost vid tolvsnåret för att sedan åka ut till Waxholm för att hjälpa Johan byta däck på sin bil, efter lite meck med de hemma i garget i Danderüd så plockade vi Taylor i Mörby för att sedan knalla upp till Johan där han lagade festmåltid! :D massa massa massa mat senare kollade vi på "firman" med tompa krusse... som ju alltid är väldigt naaajs!

sen var det hemgång/ sänggång för hela packet!

Veckan avslutades fint med Födelsedags/Söndagsmiddag hemma på Söder, de bjöds på både paket, skumpa å lamstek med potatis å rotfrukter...såååå gott! va rktigt mys faktiskt å va hemma..iaf när man inte behöver va där så ofta... hur som helt fick en ny hallampa lite ljus, lite pengar och så fick jag mammas guldring med en pärla på som hon har fått av sin farmor <3 den e sååå fin! love it :D
Efter lite chokladtårta och fotoalbumsvisning åkte Davoo å jag hem igen å fortsatte mysa med
NonStop- Choklad, tänk när NonStop påsarna såg ut såhär, back in the days! hahah


image87



japps de va den födelsedagen, nästa år blir man 20...kommer ju bara sluta i katastrof hahahah
men men fint va det och uppvaktad från de mest oväntade håll blev man... men gladast blev jag nog ändå av ülvars sms från tyskland att hon kommer hem till nyår!!!

och btw, Beccie du är skyldig mig en Cuppycake tihi
...jag kommer upp och plockar den i veckan!

image88

en glad och lite smålullig 19åring tackar för sig!

<3









 


Kommentarer
Postat av: Beccie

Var lugn, du kommer att få din cupcake snart! Och den blir nog ännu godare nu när jag fått öva en gång på bakandet.. haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback